FictionAuthorFollow  panda(s)

Voice Of My Heart [Introduction]


Title : Voice of my Heart.
Main Characters : Sooyoung (OC), Byun Baekhyun & Kim Jongin (Kai).
Other Characters : Soojin (OC) & EXO.
Genre : Romance, light angst, school life, etc.
Language : Bahasa Melayu & English.
Status : On going.
Author : Husna Hamzah.

{ Sinopsis }

               Julianna atau lebih dikenali dengan nama Park Sooyoung, seorang gadis yang mengikut keluarganya berhijrah dan menetap selama 15 tahun di California. Selain mempunyai seorang kembar dan abang yang bernama Park Chanyeol dari EXO-K, dia hanya merupakan seorang gadis yang biasa-biasa sahaja. Tiada kelebihan, mahupun kekurangan. Bak kata orang, average.

               Tanpa disangka, Julianna terpaksa melalui sesuatu yang tidak dilalui oleh para remaja lain; an arranged marriage. Apa yang Julianna tidak tahu, bakal teman hidupnya itu adalah salah seorang kawan kepada Chanyeol. Dan dia juga tidak tahu bahawa Julianna adalah pasangan hidupnya. Should they agreed to the plan? Or should they just back out, and cancelled everything?

----------------------------------


{ Characters }


MAIN

Aku guna gambar Hara sebab dia comel :>
Park Sooyoung as Sooyoung/Julianna, 18
Adik Chanyeol. Mempunyai seorang kembar. Ceria dan pemurah dengan senyuman. Fasih berbahasa Korea. Cepat melenting. Pelupa. Minat fotografi dan suka menulis lirik. Astraphobic.

Byun Baekhyun as Baekhyun, 20
Diberi gelaran 'bacon.' Main-vocalist dalam EXO-K. Handsome. Gila fotografi. Pendiam dan cepat marah. Benci perempuan. Tak suka bercakap. Hipokrit bila dalam kaca tv.

Kim Jongin as Kai, 18
EXO-K's Main dancer, lead rapper, vocalist and visual. Hotstuff, sexy. Ada sebab kenapa dia dingin dengan Sooyoung. Kadang-kadang perangai macam budak-budak.

MINOR

Park Soojin as Soojin/Jane, 18
Kembar Sooyoung. Tua 2 minit. Banyak merepek dan suka buat orang ketawa. Panas baran pun boleh tahan. Suka bertekak dengan Sooyoung. Minat menari dan menyanyi. Achluophobic.

EXO-K
(Dari kiri ke kanan | perwatakan akan dibongkarkan nanti)
Chanyeol, D.O, Sehun, Kai, Suho & Baekhyun.

EXO-M
(Dari kiri ke kanan | perwatakan akan dibongkarkan nanti)
Kris, Lay, Luhan, Xiumin, Chen & Tao.

Update / August 25th;


Jung Jihyun, 18
Kawan Sehun, Kai, Jue and Jane. Realistik, matang, dan bersikap terbuka. The idea bankeu. Suka sergah orang. Kadang-kadang perangai pun serupa je macam si kembar tu. /geleng-geleng kepala/

Characters akan ditambah dari masa ke semasa. 

2 comments:

Yaddeu said...

Cepatlah updateeee ! -.-' Lama bebenor jk

Anonymous said...

Tunggulah. Dah siap dah pun chapter 1.