FictionAuthorFollow  panda(s)

I'm sorry ― but can I?

Assalamualaikum.

You guys ingat tak 'Rainbow Rhythm'? The story that revolves around Minhyuk and Krystal dulu? Well, apparently, that situation happened again. Eh?















Aku tak dapat sambung cerita tu. /hides/

Beberapa minggu ni aku cuba untuk cari inspirasi balik. Baca balik segala apa yang aku dah tulis. Tapi aku rasakan, yang cerita tu macam ada yang tak kena lah. Like something's missing. Aku punya cara penulisan pun makin lama makin teruk. Apa yang aku nak cuba sampaikan pun, aku tak tahu. Aku perasan selama aku tulis cerita tu, aku rasa macam seorang fangirl yang dahagakan kasih sayang tahu tak ._. Sumpah aku cakap.

Childish betul. Aku sendiri pun malu.

Aku rasa macam tak kenalah cara aku menulis. I had to change it. Ikutkan hati, aku rasa macam nak delete je semua then start balik. But I can't since aku tak ada masa nak tulis cerita baru. Banyak sangat kerja ― kepala pun sakit. Kalau korang tengok kat list fanfic aku pun, mana ada dah 'Tic Toc', 'A Letter' hape semua. Semuanya aku dah padam. Tak sanggup nak baca and bagi orang lain baca cerita mengarut aku tu.

I've been consider this matter for a long time now. So I decided to write the whole story back without changing its plots and settings. Aku rasa macam sayang storyline tu kalau dibuang sebab storyline aku ni kira unik sikit sebab dia tak pakai setting arranged marriage yang biasa and aku masukkan unsur-unsur misteri sikit ― sampai ke episod akhir. Yep. Semuanya dah ada dalam kepala otak aku. Memang dah ada. Cuma aku tak boleh nak keluarkan idea tu disebabkan oleh cara penyampaian menerusi penulisan aku yang serupa kambing tu. /facepalm/ So I think I will rewrite the story back. Guna characters (mungkin muka Jue and Jane lain kot lol otl), plots and settings yang sama. Tapi mungkin ada yang akan diubah and scene akan dipotong dari masa ke semasa untuk dikemaskini.

Aku akan cuba yang terbaik.

Tapi aku still tak boleh janji.

Btw, aku ada ficlet yang dah siap. Aku ingatkan nak post tapi tengok macam blog ni sunyi sepi je so aku pun save je as draft buat pekasam >< Mungkin aku akan post dalam minggu ni or minggu depan lah kot since aku start periksa Jumaat depan. Paling cepat dalam minggu ni ― aku tak janji.

Nah, poster untuk ficlet tu. Bagi feeling sikit lol.

I'm sorry. I'm really sorry.

No comments: